Науковці знайшли лікування для рідкісного генетичного захворювання

Ефероцитоз – це процес, за допомогою якого фагоцитарні клітини видаляють з тканин мертві клітини

Лікування у тварин зі змодельованим ДАЛ1 запобігає не тільки запаленню ясен, але й втраті зубної кістки

Через рідкісну генетичну мутацію люди з дефіцитом адгезії лейкоцитів типу 1 (ДАЛ1) часто страждають від важких бактеріальних інфекцій і пародонтозу. Зуби найчастіше втрачаються в ранньому віці.

У новому дослідженні зі школи стоматології при Університеті Пенсільванії визначили нову стратегію для усунення основної причини симптомів у пацієнтів із ДАЛ1. Щоб зменшити запалення на тлі нестачі нейтрофілів, вчені використовували молекули, що імітують ефероцитоз.

Ефероцитоз – це процес, за допомогою якого фагоцитарні клітини видаляють з тканин вмирущі або мертві клітини. Цей процес можна описати як «поховання мертвих клітин».

Лікування у тварин  зі змодельованим ДАЛ1 не тільки запобігло запалення ясен, але й втраті зубної кістки. Кістка і здорові тканини швидше відновлювалися.

«Це лікування може використовуватися не тільки для ДАЛ1. Існують і інші стани, при яких ми спостерігаємо погане накопичення або відсутність нейтрофілів в яснах, наприклад, при синдромі Папійона-Лефевра або синдромі Чедіака-Хігасі. Є також кілька станів, що викликають нейтропенію, при якій кількість нейтрофілів низька, наприклад, ВІЛ або ракові пухлини. Лікування, що імітує ефероцітоз може бути корисним і для них», – зазначає Джордж Гаджишенгалліс, старший автор роботи і професор в школі стоматології при Університеті Пенсільванії.

Нагадаємо, що у США вчені відкрили природний антибіотик, який може вирішити проблему стійкості до антибіотиків, а також допомогти подолати малярію. Йдеться про антибіотик арсинотрицин (АСТ) з миш’яком у складі, який відкрила команда з Медичного коледжу Герберта Вертгейма Міжнародного університету Флориди.

Медики використовуватимуть арсинотрицин для боротьби зі зростанням кількості стійких до антибіотиків бактерій.

Читайте також: Яка справжня причина проблем із серцем в українців – роз'яснення кардіологині