Телескоп Hubble зробив знімок одного з найстаріших об’єктів нашої галактики

Щільні зоряні поля кульового скупчення NGC 6652 виблискують на цьому всіяному зірками зображенні
фото: Live Science

Кулястий зоряний кластер розташований на відстані приблизно 30 тисяч світлових років від Землі і 6,5 тисяч світлових років від центру нашої галактики

Астрономи оприлюднили надзвичайний знімок, який зафіксував телескопом Hubble. На ньому можна побачити кулястий зоряний кластер з назвою NGC 6652, де зосереджені одні з найдавніших зірок в Галактиці Чумацький Шлях. Про це пише Live Science.

Кулястий зоряний кластер NGC 6652 розташований на відстані приблизно 30 тисяч світлових років від Землі і 6,5 тисяч світлових років від центру нашої галактики. За словами вчених, вік цього зоряного кластера оцінюється приблизно в 13,6 мільярда років, що робить його одним з найстаріших об'єктів в Галактиці Чумацький Шлях.

За сучасними науковими уявленнями, кулясті зоряні кластери населяють десятки, сотні тисяч, іноді навіть мільйони найдавніших зірок, які зазвичай мають вік між 10 і 13 мільярдами років, враховуючи, що вік Всесвіту, на думку дослідників, становить 13,8 мільярда років.

Телескоп Hubble зробив знімок одного з найстаріших об’єктів нашої галактики фото 1
фото: Live Science

Дослідники змогли відкрити близько 150 кульових зоряних скупчень, і їхнє вивчення дає змогу отримати інформацію, як про найбільш ранні етапи розвитку нашої галактики, так і загалом усього Всесвіту.

Цього року вчені висловили припущення, що кулясті зоряні кластери могли з'явитися поряд із надзвичайно масивними зірками лише через декілька сотень мільйонів років після Великого Вибуху. Щодо великих зірок, то вони існували приблизно лише два мільйони років до моменту появи таких кластерів.

На новому зображенні кулястого зоряного кластера NGC 6652 видно величезну кількість блідо-блакитних зірок, а також більш червоні зірки на передньому плані. Через сильне гравітаційне тяжіння більшість зірок перебувають у щільному центрі скупчення. Нове зображення було створено шляхом об'єднання даних з двох камер телескопа Hubble.

Раніше повідомлялося, що американське Національне управління з аеронавтики й дослідження космічного простору (NASA) поділилося кольоровим знімком сектора далекого космосу, де знаходиться Еарендел - одна з найвіддаленіших відомих зірок.