Земля йде шляхом самознищення? Вчені шокували своїми спостереженнями

Вчені виявили нову цікаву особливість у поведінці внутрішнього ядра Земл
фото із відкритих джерел

Вчених налякало коливання ядра Землі

Вчені виявили незвичайну особливість у поведінці внутрішнього ядра Землі – «полярний рух», під час якого відбувається зміщення осі обертання Землі щодо осі «географічної». Також вчені відзначили зміну тривалості доби, їх фіксують за допомогою атомного годинника, який реагує на найменші зміни в поведінці ядра.

«Нещодавно ми виявили низку тривожних аномалій у всіх шарах системи Землі. Відбувається надзвичайне усунення та дестабілізація ядра Землі, спорадичне та хаотичне прискорення обертання планети, усунення її осі обертання», – розповів доктор філософії, запрошений дослідник у Гарвардському університеті Аллен Егон Чолакян.

Порівнюючи поточний стан речей з умовною лінією, яка була зафіксована в 1900, вчені роблять висновки. Другий фактор – тривалість доби. Атомний годинник фіксує найменші зміни, які безпосередньо залежать від поведінки земного ядра. Вчені давно з'ясували, що ядро ​​приблизно кожні шість років змінює напрямок свого обертання: спочатку воно крутиться за годинниковою стрілкою, потім сповільнюється, зупиняється, а потім починає обертатися у зворотний бік. Момент уповільнення ядра відбивається на тривалість доби.

Якийсь час тому вчені виявили раніше невідомі коливання з періодом близько восьми з половиною років. Експерти вважають, що це не пов'язано з впливом Світового океану чи атмосферними процесами, а спричинено саме поведінкою твердого земного ядра. Вчені вважають, що неспокійна саме вісь, яку умовно можна назвати віссю симетрії, та специфіка її в тому, що навколо неї з усіх боків має бути однакова маса. Але зараз ядро ​​не зовсім однорідне: з якоїсь причини з одного боку ядро ​​трохи щільніше, ніж з іншого. Ця щільніша область у міру обертання ядра переміщається і таким чином зсуває вісь рівноваги.

У результаті дослідники дійшли висновку, що нахилено саме ядро ​​по відношенню до інших верств. Геологи вважають, що вісь обертання всієї планети в цілому і осі обертання окремих її частин – це зовсім не та сама лінія і між віссю внутрішнього ядра і віссю земної мантії є перекіс 0,17 градуса. За словами вчених, ці незначні коливання можуть відігравати велику роль у тому, як поводиться планета в цілому і як вона створює навколо себе захисну магнітосферу.

За  словами Чолакяна, кліматичні зміни на планеті ведуть до збільшення частоти та зростання масштабів сейсмічних, вулканічних, гідрологічних, атмосферних, гравітаційних та термічних аномалій. Кульмінацією стала надзвичайна активізація магматичних вогнищ та супутнє збільшення числа глибоких мантійних землетрусів, що призвело до зниження теплопровідності океану, зазначив Чолакян. Це, у свою чергу, збільшує ризик нагрівання планети та самознищення в найближчому майбутньому.