Вчені виявили нову чорну діру: в чому її особливість

Телескоп Вебб знайшов найвіддаленішу і найдавнішу чорну діру в центрі однієї з галактик
фото: NASA

Чорна діра створилася, коли Всесвіту було 570 мільйонів років

Космічний телескоп Вебб знайшов нового рекордсмена у Всесвіті, але досі не ясно, як ця чорна діра з'явилася незабаром після Великого вибуху. Про це повідомляє Space.

У виданні The Astrophysical Journal Letters американські вчені опублікували результати трьох різних досліджень, але всі вони сходяться в одному – телескоп Вебб знайшов найвіддаленішу і найдавнішу чорну діру в центрі однієї з галактик.

Автори стверджують, що в дослідженні космосу, особливо раннього Всесвіту, відбулися нові наукові досягнення. За допомогою космічного телескопа Вебб була виявлена ​​найстаріша з відомих надмасивних чорних дір на відстані понад 13,2 мільярда світлових років від нас.

Вчені вважають, що чорна діра в центрі галактики CEERS 1019 (назва чорної діри) створилася, коли Всесвіту було 570 мільйонів років.

Це активна чорна діра, тобто вона набирає масу користуючись навколишньою матерією, але вона незвичайна не тільки тим, що з'явилася в такому ранньому Всесвіті й поки що є рекордсменом за віком і відстанню. Науковці з'ясували, що ця чорна діра в 9 мільйон разів більша ніж Сонце за масою, хоча більшість відомих чорних дір у ранньому Всесвіті в 1 мільярд разів більші за Сонце за масою.

За словами науковців, чому чорна діра має відносно невелику масу і те, як вона з'явилася вже через 570 мільйон років після Великого вибуху, наразі залишається загадкою.

Хоча астрономи припускали, що через кілька сотень мільйонів років після народження Всесвіту могли з'явиться такі чорні діри з невеликою масою, все ж тільки телескоп Вебб надав перші підтвердження цієї теорії. Тепер учені вважають, що схожих чорних дір насправді дуже багато і їх належить ще виявити.

Астрономи також оголосили про відкриття 11 нових галактик у ранньому Всесвіті, які утворилися між 470 і 675 мільйонами років після Великого вибуху. Знахідки цих галактик можуть повністю змінити наше уявлення про те, як такі об’єкти формувалися та еволюціонували на зорі космічної історії.